Tuesday, 26 October 2021 09:59 |
- Po ekstremalių buriavimo lenktynių aplink Sicilijos salą - „Ambersail 2“ įgula finišo liniją fiziškai kirto penkta Po sudėtingos ir vietomis ekstremalių iššūkių pateikusios 600 jūrmylių distancijos aplink Sicilijos salą, Lietuvai atstovaujanti „Ambersail 2“ komanda prestižinėje „Rolex Middle Sea Race“ regatoje aplenkė identiškomis jachtomis buriavusias Meksikos ir Austrijos komandas ir finišo liniją tarp visų vienkorpusinių jachtų kirto penkta. Pagal esamus duomenis, savo grupėje „Ambersail 2“ pagal perskaičiuotą laiką iškovojo 8-ąją vietą. („Ambersail-2“ „Rolex Middle Sea Race“ regatoje, 2021, (c) Sigitas Babilius)
Lemtingomis „Ambersail 2“ įgulai tapo paskutinės 90 jūrmylių iki finišo. Būtent šioje atkarpoje jiems pavyko galutinai aplenkti tiesioginius konkurentus – identiškomis jachtomis buriuojančias „Viva Mexica“ (kpt. Erik Brockmann) bei „Sisi-The Austrian Ocean Race Project“ (kpt. Gerwin Jansen) komandas. Ir visa tai – itin sudėtingomis sąlygomis, pučiant iki 26 mazgų priešpriešiniam vėjui ir pliaupiant nepertraukiamam lietui. „Sunki regata, labai sunki. Ne kartą teko joje plaukti, tai ši - viena iš sunkesnių. Tačiau visi patenkinti ir lamingi, nepaisant to, kad orelis toks net švartuojantis - liūtis ir stiprus vėjas“,- iškart po finišo džiaugėsi įgulos kapitonas S. Pajarskas. Dvi su puse paros permainingomis sąlygomis lenktyniavusiai Lietuvos komandai, vadovaujamai kapitono Sauliaus Pajarsko, teko susidurti ir su geležinės kantrybės bei taktinių sprendimų pareikalavusiomis lengvo vėjo zonomis, ir su ekstremalius greičius leidžiančiais pasiekti stipraus vėjo pavėjiniais kursais. Iškart po starto link Mesinos sąsiaurio įgulai teko buriuoti laviruojant prieš maždaug 20 mazgų stiprumo vėją, nors prognozės žadėjo palankesnį, labiau pavėjinį kursą. Nuo Mesinos sąsiaurio įgula įplaukė į stiprių vėjų zoną, buriavo labiau pavėjiniais kursais ir jachtos greitis vietomis siekė net iki 26 mazgų greičio. Šioje distancijos atkarpoje netrūko per bortą besiritančių bangų, pliaupiančio lietaus ir aplink matomų žaibų. Artėjant link Lampeduzos komandai teko dorotis su „vėjo skylėmis“, kur vėjas nurimdavo ir iki visiško 0 mazgų. Na o apsukus Lampeduzą „Ambersail 2“ įplaukė į lemtingąją distancijos atkarpą, kur likus 90 jūrmylių iki finišo turėjo sumaniai aplenkti priešaky esančią silpno vėjo zoną. Būtent šioje distancijos dalyje jiems galutinai pavyko aplenkti ir minėtas Meksikos bei Austrijos komandas, kurios visos distancijos metu konkuravo tarpusavyje į priekį keliomis jūrmylėmis išsiveržiant tai vienai, tai kitai įgulai. Savo grupėje „Ambersail 2“ įgula varžėsi ne tik su identiškomis lenktynėms aplink pasaulį kurtomis „Volvo 65“ klasės jachtomis, kurias jai pavyko aplenkti, tačiau ir su gerokai didesnėmis – 70, 100 ir net 125 pėdas siekiančiomis jachtomis, šalia kurių, ko gero, didžiausia jachta Lietuvoje atrodė kaip nedidukas laivelis. Nepaisant to, „Ambersail 2“ įgula daugiau nei 600 jūrmylių distanciją įveikė per 2 dienas, 12 val. 58 minutes ir 54 sekundes ir fiziškai finišo liniją sugebėjo kirsti penkti – iškart po didžiųjų jachtų. Pirmąją vietą „Ambersail 2“ grupėje (IRC 1) užėmė Kaimanų salų įgula, buriuojanti 100 pėdų siekiančia „Comanche“ (kpt. Mitch Booth) jachta, antrąją – 88 pėdų jachta „Rambler“ (kpt. George David) buriuojanti įgula iš JAV, trečiąją – 125 pėdų jachta buriuojanti „Scorpios“ (kpt. Fernando Echavarri) įgula iš Kaimano salų. Šiųmetinėje regatoje buvo pagerintas ir lenktynių aplink Siciliją rekordas – daugiakorpusinių jachtų grupėje katamaranas „Argo“ (kpt. Jason Carroll) iš JAV visą distanciją sugebėjo įveikti vos per 33 valandas 29 minutes 28 sekundes. Pilnus rezultatus grupėse galima rasti čia.
|