Monday, 25 July 2022 08:55 |
- Pirmajame „Kuršių marių regatos“ etape - žmogaus už borto gelbėjimo operacija Stipriu vėju ir didelėmis, nepastoviomis bangomis pasižymėjęs pirmasis „Kuršių marių regatos“ etapas buriuotojams šiemet pateikė ir ekstremalių iššūkių – vienai iš Sportinių jachtų įskaitos grupei priklausančių komandų, kapitono Aisčio Kalanavičiaus vadovaujamai „Xiaomi Tv3“, teko gelbėti distancijoje atviroje jūroje už borto iškritusį įgulos narį. Tiesa, patyrusi įgula su iššūkiu susidorojo profesionaliai – mažiau nei po pusantros minutės komandos draugas jau buvo iškeltas iš vandens ir įgula tęsė lenktynes. (Klaipėdos etapas, Kuršių marių regata, 2022, nuotr. aut. Domas Rimeika)
Lenktynių distancijoje – žmogus už borto „Distancijoje ištiko tikrai neeilinė situacija – žmogus už borto. Tačiau susitvarkėme, sakyčiau, puikiai – užtrukume 1 minutę 25 sekundes ir žmogus vėl buvo ant denio. Jūroje buvo tikrai tokia „sujaukta“ banga. Tas žmogus stovėjo prie stiebo, abiem rankom traukė spinakerfalą (pavėjinę burę iškeliančią virvę) ir praradęs pusiausvyrą krito už borto“, – apie situaciją pasakojo komandos kapitonas A. Kalanavičius. Pasak jo, pagrindiniai dalykai, kurie padėjo labai greitai ir sėkmingai įvykdyti gelbėjimo operaciją buvo tai, kad komandos draugas dėvėjo aiškiai vandenyje matomą gelbėjimosi liemenę bei tai, kad likusi komanda į situaciją reagavo be panikos. „Situacijų lenktynėse būna visokių. Adrenalinas veikia, visi nori laimėti, kartais nesisaugome tiek, kiek reikėtų. Bet yra viena pagrindinė taisyklė – gelbėjimosi liemenės. Kadangi pas mus jos automatinės, ji iškart išsiskleidė, laikė iškritusį vandens paviršiuje, o pati buvo ryškiai oranžinė, todėl mes net banguotoje jūroje puikiai matėme, kur tas žmogus yra“, – teigia A. Kalanavičius. Pasak A. Kalanavičiaus, jam tai nebuvo pirmoji žmogaus už borto gelbėjimo operacija ir turint patirties greitai ir tiksliai sureaguoti tokiose situacijose yra lengviau. „Manau, reikėtų kartą sezone ar gal net dažniau kiekvienai įgulai pasitreniruoti „žmogaus už borto“ situaciją. Netikėtai išmesti kokį nors neskęstantį daiktą už borto ir pabandyti prie jo priplaukti bei jį ištraukti. Na ir, žinoma, buriuojant – visada be išimčių dėvėti gelbėjimosi liemenes“, – teigė A. Kalanavičius. Po pirmojo etapo – trys regatos lyderiai Pirmasis, Klaipėdos vardo, „Kuršių marių regatos“ etapas, startavęs Klaipėdos uosto akvatorijoje ties Kruizinių laivų terminalu, vyko atviroje Baltijos jūroje. Jo metu buvo išmėginti įgulų navigaciniai, taktiniai bei kiti buriuotojiški gebėjimai. Po pirmojo finišo visose trijose įskaitose – Didžiųjų, Mažųjų ir Sportinių jachtų – paaiškėjo pirmieji lyederiai. Didžiųjų jachtų įskaitoje puikiai pasirodė vos prieš porą savaičių Lietuvos ORC čempionatą laimėjusi Algirdo Žižio vadovaujama „TeKyla“ komanda. „Jūroje vyravo sudėtingesnė banga, vairininkui buvo sudėtinga ją išvairuoti. Taip pat, kalbant buriuotojiškais terminais, buvo daug „plaktukų“ – staigių vėjo gūsių, kuriems ne visą laiką būni iškart pasiruošęs. Tačiau mums tikrai padėjo tai, kad dabartinėje įgulos sudėtyje yra tikrai patyrę žmonės ir esame pasiekę tokį įdirbį, kuris leidžia darniai, greitai ir tiksliai atlikti manevrus“, – po finišo komentavo „Tekyla“ komandos narys Matas Kinderis. Sportinių jachtų įskaitoje į pirmąją vietą išsiveržė „Platu 25“ klasės komanda „Orbitos“, vadovaujama Algirdo Žižio sūnaus Tado Žižio. Pasak šios komandos, mažesnių sportinių jachtų įguloms buriavimas tokioje banguotoje jūroje buvo pakankamai sudėtingas, bet nepagailėjo buriuotojiškų įspūdžių. „Baisu gal nebuvo, bet emocijų buvo daug. Kai reikia atlikti manevrą, pakeisti jachtos judėjimo kryptį, man tenka eiti į jachtos priekį. O kadangi mūsų laivas sportinis, lengvas, jo priekis nusvyra bangose žemyn, per viršų ima ristis bangos, viskas aplink juda – tokie pojūčiai neįkainojami“, – dalinosi komandos „Orbitos“ komandos narys Martin Volkovicki. Mažųjų jachtų įskaitoje į priekį išsiveržė Sigito Šmatavičiaus vadovaujama „Livingstonas-Capital Group“ įgula. Priešaky – ilgas jūrinis navigacinis etapas ir finišas sutemus Šiandien, liepos 25 dieną, įgulos pajudėjo į antrąjį „Gamtos ateities“ vardo jubiliejinės „Kuršių marių regatos“ etapą. Tai bus ilgas, jūrinis navigacinis etapas, kuriame įgulos finišuos jau sutemos. Priklausomai nuo vėjo, distancijoje jachtos gali praleisti nuo 12 iki 20 ar net daugiau valandų. „Šiaip esam gerai pasiruošę, turim du labai gerus vairininkus – mūsų kapitonas Tadas Žižys ir svečias iš Ukrainos, Europos Platu 25 čempionate užėmęs antrąją vietą Aleksandr Izarov. Vairininkai galės keistis, nebus pavargę. Ir vėjas planuoja būti lengvesnis nei pirmąją dieną, tad manevrai bus gal kiek lengvesni fiziškai, ne taip išsekins“, – apie lūkesčius ilgajame etape pasakojo M. Volkovicki. Tiesa, pasak buriuotojų, nors prie lengvesnio vėjo manevruoti fiziškai kiek lengviau, tokios sąlygos turi savų iššūkių. Vyraujant silpnesniam vėjui žymiai daugiau gali lemti sėkmė, o nespėjus į vieną ar kitą vėjo sustiprėjimą, distancijoje galima užstrigti pakankamai ilgam laikui. Planuojama, kad jachtos, suburiavusios atviroje Baltijos jūroje išdėstytą distanciją, Smiltynės jachtklube finišuos naktį iš pirmadienio į antradienį. Nuo antradienio jubiliejinė „Kuršių marių regata“ kelsis į Nidą. Ten antradienį vakare, 20:30 val., numatoma iškilminga atidarymo ceremonija, o 21:00 val. – istorinės Nidos švyturio šviesos įžiebimas. „Kuršių marių regata“ Nidoje svečiuosis iki liepos 30 d. Regatos rezultatus galima sekti čia. |