birzelis.jpg
vejo3 fotokonkursas 2011 4.jpg
Vejo3 FOTOkonkursas 2011 (70).jpg
  • LBS
  • ĮVYKIAI
  • REGATOS
  • ŽINOK
  • KAJUTKOMPANIJA
  • DIPLOMAVIMAS
  • CERTIFICATES
  • NUORODOS
  • Lietuvoje
  • Užsienyje
  • Istorija
  • Kuršių marių regata

LBS 80 albumas

 

 

- Dujų terminalas. Privati nuomonė

Skelbiame buriuotojo Alvydo Gineito laišką, kuriuo ji išsako savo nuomonę apie ketinamą Klaipėdoje statyti suskystintų dujų terminalą.

Vienaip ar kitaip, o veikiantis terminalas paliestų visus, buriuojančius uostamiestyje.


 

 

Sveiki kolegos,

 

Įdėmiai seku suskystintų gamtinių dujų terminalo (SGD) statybos projekto Klaipėdoje prie Kiaulės nugaros salos svarstymus ir eigą. Šią savaitę Klaipėdos valdžia pritarė šio projekto PAV (poveikio aplinkai vertinimo) ataskaitai tuo pačiu praktiškai padėdama paskutinį tašką abejonėse dėl šio projekto įgyvendinimo. "Uostamiestis mainais tikisi išskirtinio centrinės valdžios dėmesio kai kuriems infrastruktūros objektams – Pietinio išvažiavimo iš jūrų uosto statyboms, trijų Baltijos prospekto sankryžų rekonstrukcijai, pilies atstatymui bei naujo baseino statyboms".


Esu buriuotojas mėgėjas, turiu burinę jachtą, kurią laikau Klaipėdos pilies uostelyje (o kur daugiau?). Plaukioti uosto akvatorijoje jau ir dabar jokio malonumo: pakankamai intensyvi laivyba, uosto gilinimo darbai, keleivių bei automobilių keltų judėjimas į Smiltynę, naujų molų statyba uoste siaurinant akvatoriją ir kt. Bandau įsivaizduoti kaip atrodys dar ir dujų terminalas - užinkaruotas gigantiškas laivas šiaurinėje Kiaulės nugaros salos pusėje...

 

Pateikiu keletą nuomonių/citatų, išsakytų kai kurių institucijų vadovų Klaipėdos tarybos posėdžio metu svarstant PAV išvadas:

 

"Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento direktoriaus pavaduotojas Artūras Račkauskas pripažino, kad planuojamas statyti terminalas yra pavojingas, tačiau ugniagesiai neprieštarauja jo statyboms, jei bus laikomasi visų atsargumo reikalavimų".


"Ekspertų teigimu, veikiantis terminalas aplinkos neterš, o avarijos tikimybė lygi vienam iš milijono. Didžiausią riziką išdujinimo įrenginiui ir dujovežiui keltų susidūrimas su didesniu nei 50 tūkst. tonų talpos laivu. Tačiau į Klaipėdą atplaukus dujovežiui, uoste būtų stabdomas laivyba. O vykstant krovai – laivų eismas aplink terminalą būtų sustabdytas 150 metrų atstumu".

 

Iš šių pastebėjimų beveik aišku, kad plaukioti uoste pramoginiams laivams taps dar sudėtingiau, o išplaukti į Kuršių marias, t.y. plaukti į Nidą, Juodkrantę, Miniją vykstant krovai taps kažin ar išvis įmanoma.

 

Pramoginių laivelių jau ir dabar gana daug ir jų vis daugėja. Uosto tarnybos, reguliuodamos dar ir pramoginių laivų judėjimą papildomai labai apkraunamos, o juk pagrindinis pramoginių laivų plaukiojimo maršrutas yra iš Klaipėdos pilies uosto į Kuršių marias - Nidą, Juodkrantę ir vėl atgal.

 

Manau, kad atėjo laikas (ir labai tinkama proga) išsireikalauti iš Klaipėdos miesto, Klaipėdos uosto vadovybės tuo pačiu ir iš vyriausybės įsipareigojimo įrengti pramoginių laivų uostą pietinėje Kiaulės nugaros salos pusėje. Įvertinant jau esamą infrastruktūrą šio uostelio įrengimas tikrai nebūtų tokia jau didelė našta. Šio uostelio įrengimas išspręstu pakankamai daug ne tik buriuotojams keliamų rūpesčių, bet ir uosto tarnyboms, saugios laivybos inspekcijai, pačiai LBS vykdant buriavimo varžybas Kuršių marių akvatorijoje.

 

Manau, kad būtų tikslinga paskelbti šią publikaciją LBS puslapyje ir organizuoti diskusiją tarp pramoginių laivų savininkų, kapitonų bei kitų suinteresuotų asmenų. Jei platesnėse diskusijose bus pritarta šiai mano nuomonei manau būtų tikslinga kreiptis į atitinkamas institucijas šiuo klausimu LBS vardu ieškant pritarimo ir plačiau.

 

Pagarbiai

Alvydas Gineitas

 

 
PARTENRIAI: Klaipedos uostas RĖMĖJAI: Volfas Asus HH Eika INFORMACINIAI
PARTNERIAI:
NeringaFM

© Lietuvos Buriuotojų Sąjunga