l, d F Y H:i |
- „Ambersail-2“ startuoja antrajame „The Ocean Race Europe“ etape: Gibraltaro sąsiauryje teks buriuoti nepavydėtinomis sąlygomis Šiandien, birželio 6 d., „Ambersail-2“ įgula startuoja antrajame „The Ocean Race Europe“ etape iš Kaškaiso (Portugalija) į Alikantę (Ispanija). Ir nors šis etapas bus daugiau nei dvigubai trumpesnis už pirmąjį – drieksis apie 540 jūrmylių – įgulos jame laukia ne mažiau sudėtingų iššūkių. Vienas jų laukia buriuojant per Gibraltaro sąsiaurį, kur lenktyniaujančias įgulas pasitiks itin stiprus priešpriešinis vėjas ir nepalanki srovė. („Ambersail-2“ „The Ocean Race Europe“ varžybose, aut. Aistė Ridikaitė)
„Gibraltaro sąsiauris yra labai įdomi vieta. Ir Europos, ir Afrikos pusėje stūkso aukšti kalnai, tad vėjui lieka labai nedidelis tarpas prasiveržti į Atlantą. Iš esmės ten mus pasitiks labai koncentruota stipraus vėjo srovė, pučianti tiesiai į mus. 25-35 mazgų (13-18 m/s) priešpriešinis vėjas ir priešingos krypties srovė – jei atvirai, tai reiškia siaubingas sąlygas. Labai tikiuosi, kad blogiausia, kas nutiks buriuojant tokiomis sąlygomis bus tiesiog kažkieno netyčia per bortą pamesti pietūs“,- prieš startą teigė C. Colmanas. Jo teigimu, sudėtinga šioje etapo dalyje bus ne tik dėl stipraus vėjo, dėl kurio krypties jachta plauks stipriai pasvirusi ir nuolat trankysis į vandens paviršių, lyg stodamasi piestu prieš vėją. Siauroje sąsiaurio akvatorijoje įguloje teks atlikti labai daug manevrų – vadinamųjų vendų arba pasisukimų prieš vėją, mat jachta į tikslą prieš vėją gali judėti ne mažesniu nei maždaug 28-30 laipsnių kampu. Tuo tarpu kiekvienas toks manevras iš įgulos reikalauja daug jėgų ir koncentracijos – pakeisti jachtos kryptį, persukti visas bures, iš vieno borto į kitą pernešti visus jachtoje esančius daiktus, kad šie pasitarnautų kaip papildoma atsvara, neleidžianti laivui per daug pasvirti ir padedanti išlaikyti optimalų greitį. Vis dėlto, praplaukus Gibraltaro sąsiaurį, pasak C. Colmano, viskas turėtų gana greitai nurimti. Ir nors vėjo kryptis ir toliau didžiąją distancijos dalį išliks priešpriešinė, vėjas silpnės, o prieš pat finišą komandų ir vėl laukia silpno vėjo zona galinti į etapo rezultatus įnešti loterijos elementų. Etapo dalis iki Gibraltaro nusimato taip pat paprastesnė – greitas pavėjinis kursas. Antro „The Ocean Race Europe“ etapo startą galima stebėti gyvai nuo 15:15 val. Lietuvos laiku „The Ocean Race“ Facebook ir Youtube paskyrose. Vakar, birželio 5 d., besiruošdamos antrojo etapo startui, komandos sudalyvavo įskaitinėse pakrantės lenktynėse „Mirpuri Foundation Sailing Trophy“. Jose papildomus taškus į bednrąją įskaitą gavo tik pirmųjų trijų vietų laimėtojai, kuriais tapo „Mirpuri Foundation Racing Team“, „Akzonobel Ocean Racing“ bei „Sailing Poland“. „Ambersail-2“ komanda šiose lenktynėse užėmė 6-ąją vietą, tačiau šis rezultatas leido jiems išlaikyti antrąją vietą bendroje įskaitoje. Tuo tarpu 3-5 vietas užimančios komandos po vakar dienos lenktynių visos turi po lygiai taškų. Šiame etape „Ambersail-2“ įgulą sudarys kapitonas Rokas Milevičius, Linas Ivanauskas, Tomas Ivanauskas, Domantas Juškevičius, Conradas Colmanas, Deimantė Jarmalavičiūtė, Arnas Eimutis, Aistė Ridikaitė, Rimas Danilevičius, Kęstutis Kalėda, Linas Šukys, Marius Kybartas, Vidas Gedutis, Alfredas Babkovskis.
Bendrosios TORE įskaitos rezultatai po I etapo ir vienerių pakrantės lenktynių:
„The Ocean Race Europe“ etapai: Lorjanas (Prancūzija) – Kaškaisas (Portugalija): startas gegužės 29 d. Kaškaisas (Portugalija) – Alikantė (Ispanija): startas birželio 6 d. Alikantė (Ispanija) – Genuja (Italija): startas birželio 13 d.
|