l, d F Y H:i |
- Išsekę, bet laimingi: „Ambersail-2“ finišavo 600 jūrmylių Karibų regatoje Naktį iš trečiadienio į ketvirtadienį Lietuvos laiku, kitoje Atlanto pusėje Lietuvai atstovaujanti jachtos „Ambersail-2“ įgula finišavo prestižinėje „RORC Caribbean 600“ regatoje. Po kone trijų parų be kranto ir poilsio, nuplaukusi 650 jūrmylių, Lietuvos komanda tarp 64 vienkorpusinių jachtų finišo liniją fiziškai kirto 8, o savo grupėje pagal perskaičiuotą laiką užėmė 10 vietą. („Ambersail-2“ komanda RORC Caribbean 600 regatoje, 2022, nuotr. aut. D. Ratautas)
„Varžybos atitiko savo reputaciją – labai sunkios, labai daug darbo, labai daug sunkių burių kilnojimo, keitimo, manevrų. Mums, kaip ne profesionalų įgulai, tai buvo tikrai labai rimtas išbandymas. Tačiau nuotaika puiki, turime jausmą, kad padarėme, ką galėjome. Žinoma, visada yra prie ko prikibti, ypač sąlygose, kuriose reikia specifinės, šią akvatoriją atitinkančios patirties, tačiau aš įgula labai džiaugiuosi, jie – šaunuoliai“,- po finišo teigė jachtos „Ambersail-2“ kapitonas Saulius Pajarskas. Regatoje, kurioje iš viso startavo net 74 komandos (64 vienkorpusinėmis jachtomis, 10 daugiakorpusinėmis) bei 700 buriuotojų, įguloms teko varžytis net 600 jūrmylių (apie 1111 km) besidriekiančia distancija aplink 11 Karibų regiono salų, kuri, buriuojant ne tiesiąja linija, o laviruojant pagal vėja dar išilgėja. Lietuvos įgula distanciją įveikė per 2 paras 6 valandas, 13 minučių ir 12 sekundžių, kurias įgulai teko išbūti be tikro poilsio, nuolat tiek taktiškai, tiek fiziškai kovojant dėl kuo aukštesnės pozicijos. Kone pusę distancijos „Ambersail-2“ įgula išsilaikė viduryje tarp savo dviejų pagrindinių konkurentų – identiškų „Volvo 65“ klasės jachtų. Nuo pat pradžių stipriai į priekį išsiveržė su samdyta profesionalių buriuotojų įgula plaukianti „Groovederci Racing-Sailing Poland“ (kpt. Deneen Demourkas) jachta, tačiau „Ambersail-2“ bent keliomis jūrmylėmis užtikrintai lenkė austrų „Sisi-Austrian Ocean Race Project“ (kpt. Gerwin Jansen). Vis dėlto, distancijai įpusėjus ir įguloms apiplaukinėjant Gvadelupės salą, įgula priėmė sprendimą šią distancijos atkarpą plaukti atsitraukus toliau nuo salos, stengiantis taip išvengti salos šešėlio – vėjo susilpnėjimo, atsirandančio dėl jį užstojančio salos kranto. Tuo tarpu austrų komanda buriavo palei pakrantę ir šioje atkarpoje sugebėjo mūsiškius aplenki, o vėliau šį įgytą pranašumą išlaikyti iki pat lenktynių pabaigos. „Ši situacija – dar vienas patvirtinimas, kiek svarbu labai detaliai išmanyti vietinių sąlygų subtilumus. Mes plaukėmė taip, kaip manėme plauks visi, atsitraukiant nuo kranto. Tačiau pakliuvome į bevėję zoną, kurioje užstrigome net keturioms valandoms. Tie, kas žinojo šias specifines vietos navigacines ypatybes plaukė palei pat krantą. Mes stovėjome su 0 mazgų greičiu, o mūsų pagrindiniai konkurentai, austrų „Sisi“, plaukė keliolikos mazgų greičiu. Galit įsivaizduoti, kaip greitai jiems pavyko įgyti pranašumą“,- komentavo A. Pajarskas. Pasak kapitono, varžybos buvo tikrai sekinančios, tačiau įgula atidavė visas jėgas, kovojo iki paskutinės sekundės, buriavo ties savo galimybių riba. Pirmąją vietą „Ambersail-2“ grupėje iškovojo 100 pėdų (apie 30,5 m) siekianti „Comanche“ jachta. Artimiausi „Ambersail-2“ startai Karibų sezone – „St. Maarten Heineken“ regatoje bei „Antigua Sailing Week“ regatoje. |