l, d F Y H:i |
- Džiugi žinia: buriuomenės narių iniciatyva iškovojo teisę lengviau registruoti Lietuviškas jachtas
Bendromis kelių buriuomenės narių pastangomis ir ryžtu buvo oficialiai patvirtinti LR vidaus vandenų transporto priemonių registravimo taisyklių pakeitimai, kurie nuo šiol leis buriuotojams žymiai lengviau registruoti jachtas Lietuvoje ir mūsų trispalvę kabinti nebe po zalingiu, o ant flagštoko. Ligšiolinė padėtis buvo problemiška dėl to, kad, registruojant vandenų transporto priemones, kurios buvo pagamintos iki 1998 metų birželio 16 d., jų savininkams kildavo priemonės identifikavimo problemų, mat iki minėtos datos ES nebuvo reikalavimo pramoginius laivus žymėti unikaliais identifikavimo numeriais. Be to, teisinė praktika vandens transporto priemonių registravimo srityje įvairiose ES valstybėse narėse skiriasi, tad dalis užsienyje įsigytų jachtų neturėdavo registravimo dokumentų, kurių reikalaudavo Lietuvoje galiojusi sistema. Dėl sudėtingos registracijos tvarkos Lietuvoje, nemaža dalis jachtas įsigijusių buriuotojų čia jų neregistruodavo ir pasilikdavo užsienio šalių registraciją, kas reikšdavo, kad ant jachtos flagštoko taip pat galėdavo plėvesuoti ne Lietuvos, o tik valstybės, kurioje jachta registruota, vėliava. Naujieji pakeitimai numato, kad nesant galimybės pateikti registruojamos transporto priemonės ankstesnę registraciją patvirtinančių dokumentų, eksploatacijos faktą būtų galima pagrįsti ir kitais dokumentais, kas žymiai supaprastins registracijos procesą ir tokiu būdu bus skatinamas vidaus vandenų laivybos vystymąsi Lietuvoje. Taisyklių registravimo pokyčių iniciatoriumi tapo buriuotojas Dainius Čėpla, pats susidūręs su jachtos registravimo problema. Patikėjęs, kad situaciją galima pakeisti, jis ėmėsi iniciatyvos, buvo suburta buriuomenės narių grupė, kurie aktyviai veikdami sugebėjo įgyvendinti pakeitimus, už kuriuos jiems bus dėkingi daugybė buriuotojų. Išskirtinį ačiū už įdėtas pastangas, laiką, žinias bei pavyzdį, kaip pačių buriuomenės narių iniciatyva galima įgyvendinti visiems bendrus tikslus tariame buriuotojams Dainiui Čėplai (už buriuotojų poreikio ir problematikos identifikavimą bei iniciatyvą), Kristinai Ramonienei (už teisinių poreikių nuostatų parengimą dėl Taisyklių pakeitimo projekto, derinimą su ministerija, LTSA) Arūnui Speičiui (už pagalbą su techninių apžiūrų sritimi), buriuojančiam Seimo nariui Vytautui Kernagiui (už buriuotojišką, idėjinį ir politinį palaikymą), valstybės institucijų atstovams - Susisiekimo ministrui Mariui Skuodžiui, viceministrei Loretai Maskaliovienei, Lietuvos buriuotojų sąjungos atstovams - LBS viceprezidentui strateginiam vystymui Nagliui Nasvyčiui ir Arvydui Usniui (už palaikymą ir užnugarį iš LBS). Taip pat dėkojame Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos Vandens ir geležinkelių transporto politikos grupės vyriausiajai patarėjai Eglei Vyšniauskaitei, kuravusiai šio įsakymo pakeitimą ir susitikimų bei derinimo procesą ministerijos bei suinteresuotųjų šalių vandenų platybėse, o taip pat už bendrų siekių matymą ir ieškojimą sprendimų šioms sudėtingoms situacijoms - Lietuvos transporto saugos administracijos direktoriaus pavaduotojui Tomui Kolendo. |