l, d F Y H:i |
- Lietuvos „Ambersail 2“ komanda pradeda kovą „The Ocean Race“ varžybose
Dinamiškos, įnirtingos ir kupinos aštrių emocijų – taip atrodys jau šiandien, sausio 8 d., 15 val. Lietuvos laiku, įvyksiančios trumposios „In-Port Race“ lenktynės Alikantėje, kur Lietuvos „Ambersail 2“ komanda pirmą kartą istorijoje pradės kovą „The Ocean Race“ varžybose. Įgulos laukia iššūkis suvaldyti VO65 sportinę jachtą net iki 20 mazgų vėjyje varžantis su rimtais konkurentais.
„Šiandien galime tikėtis 14-17 mazgų (7-9 m/s) vėjo, galbūt – net iki 20 mazgų (~10 m/s). Tai – bus iššūkis, nes prie tokio stiprumo vėjo pilna įgula treniravomės vos vieną kartą – vakar. Tiesa, vakar viskas klostėsi neblogai, tačiau reikia nepamiršti, kad šiandien bus nebe treniruotė, o – greitos, dinamiškos, sportiškos „In-Port Race“ lenktynės, kur kiekviena komanda jau be išlygų kovos dėl kuo aukštesnės vietos. Tad lengva nebus, tačiau stengsimės, kovosime“, – teigia „Ambersail 2“ kapitonas Rokas Milevičius. „In-Port Race“ lenktynės yra netoli kranto vykstančių lenktynių formatas, kuris išmėgina besivaržančių komandų meistriškumą trumpoje, tačiau dinamiškoje, daugybės sklandžių bei greitų manevrų ir posūkių reikalaujančioje distancijoje. Ten ypatingai svarbus ir geras startas. „Kadangi „In-Port Race“ yra ganėtinai trumpos ir labai greitos lenktynės, tai užsiimti gerą starto poziciją yra privalu, nes gauni „švaresnį“, kitų jachtų nedengiamą vėją bei gali plaukti greičiau nei kitos komandos. Tai gali nulemti visą varžybų eigą. Galima netgi sakyti, kad geras startas reiškia geresnę poziciją finišo tiesiojoje“, – pasakoja „Ambersail 2“ komandos pagrindinės burės trimerė Deimantė Jarmalavičiūtė. Tiesa, pasak R. Milevičiaus, šiandienos startas ir pati distancija VO65 komandoms bus kiek neįprasti. Dažniausiai šios jachtos startuoja plaukdamos laviruotėje – aštriu kampu į vėją, tačiau šiandien startas bus duodamas vadinamuoju „halfvindu“ – maždaug 60-90 laipsnių kampu į vėją, kas reiškia, kad VO65 klasės jachtos turės startuoti varžydamosis itin dideliu greičiu, mat buriuodamos tokiu kampu jos būna greičiausios. Esant stipresniam vėjui ir dideliam greičiui sudėtingėja ir lenktyninės VO65 jachtos valdymas. „Šio laivo jėgos – didžiulės. Didelis greitis, milžiniškos apkrovos ant virvių, daugybė vietų, kur gali įkišti pirštus ir daugiau jų nematyti. Tai nėra paprastas laivas, jis labai skiriasi nuo tų jachtų, kuriomis mes esame įpratę buriuoti. Iš savo patirties galiu pasakyti – net buriuojant juo jau kelerius metus, vis dar nuolatos mokaisi“, – tikina „Ambersail 2“ vairininkas ir pamainos vadas Saulius Pajarskas. Palaikyti Lietuvos komandą ir stebėti tiesiogiai „In-Port Race“ lenktynes bus galima nuo 15:00 val. Lietuvos laiku per Eurosport player arba „The Ocean Race“ puslapyje. Kirtusios starto liniją VO65 varžysis stačiakampį primenančioje distancijoje. „In-Port Race“ lenktynėse „Ambersail 2“ komanda susirungs su dar penkiomis komandomis: Portugalų „Mirpuri foundation racing team“ (kpt. Antonio Fontes), Meksikos „Viva Mexica“ (kpt. Erik Brockmann), Lenkijos „Windwhisper Racing Team“ (kpt. Pablo Arrate), Austrijos ir Italijos „Austrian Ocean Racing – Team Genova“ (kpt. Gerwin Jansen), Olandijos „Team Jajo“ (kpt. Jelmer van Beek). „Ambersail 2“ komandą sudarys kapitonas Rokas Milevičius, buriuotojai Saulius Pajarskas, Domantas Juškevičius, Deimantė Jarmalavičiūtė, Jonas Drąsutavičius, Wiktoras Kobrynas, Anastasija Kolesničenko, Sofija Naumentko, Martinas Volkovickis, Martynas Karpavaičius. „In-Port Race“ lenktynių rezultatai skaičiuosis į atskirą įskaitą nei ilgųjų „The Ocean Race VO65 Sprint Cup“ etapų rezultatai, tačiau jei ilgųjų etapų įskaitoje tarp komandų būtų lygiosios, jos būtų sprendžiamos tos komandos naudai, kuri užims aukštesnę vietą „In-Port Race“ lenktynėse. Iš viso VO65 komandos startuos keturiose „In- Port Race“ lenktynėse skirtinguose regatos uostuose. Pirmojo ilgojo „The Ocean Race“ etapo (Alikantė-Žaliasis Kyšulys) startas – sausio 15 dieną. |