l, d F Y H:i |
- „Ambersail 2“ startavo „The Ocean Race“: prieš pat startą lūžusi detalė, įtempta kova distancijoje ir netikėta lenktynių pabaiga
Prieš pat startą sulūžusi laivo detalė, įtempta kova itin silpno vėjo distancijoje ir netikėta lenktynių pabaiga – pirmasis Lietuvos „Ambersail 2“ komandos startas „The Ocean Race“ trumposiose „In-Port Race“ lenktynėse sausio 8 d. buvo kupinos emocinių kalnelių ir netikėtų iššūkių. Vis dėlto, įgulos teigimu, jaunos ir nedaug patirties tokio rango varžybose turinčios komandos pasirodymas buvo sklandus bei padėjęs nusiteikti jau sausio 15 dieną startuosiančiam pirmam ilgajam „The Ocean Race“ etapui nuo Alikantės iki Žaliojo Kyšulio. ("Ambersail 2“ prie starto linijos Alikantės In-Port Race lenktynėse, nuotr. aut. Domas Rimeika)
„Mes, ko gero, geriausiai startavome, su dideliu greičiu ėmėm lėkti į pirmąjį ženklą. Aišku, vėliau lyderiai mus aplenkė – ir vieni, ir antri, ir treti. Kovojame su aukščiausio profesionalumo įgulomis, turinčiomis didžiulius biudžetus, naujas bures. Aišku, apmaudu, kai matai, kad konkurentai lenkia, bet mes esame jauna ir besimokanti, savo patirtį renkanti įgula. Bet kuriuo atveju, šiandien buriavome skandžiai, viską darėme gerai, tikiu, kad papūtus daugiau vėjo mūsų šansai konkurencingiau varžytis su kitomis komandomis padidėtų. Jūra visada gali nustebinti“, – su šypsena po finišo dalinosi „Ambersail 2“ komandos vairininkas ir pamainos vadas Saulius Pajarskas. Tiesa, kapitono Roko Milevičiaus vedamos „Ambersail 2“ komandos nuotykiai prasidėjo dar prieš startą – iki jo likus vos 30 minučių sulūžo burių valdymui svarbi laivo įrangos dalis – „gervės“ mechanizmas – leidžiantis pritraukti ir atleisti milžiniškas jėgas įgaunančias burių virves. Teko skubiai šį mechanizmą perrinkti ir pakeisti lūžusią detalę. Greitos įgulos reakcijos bei koncentracijos dėka šį nesklandumą pavyko išspręsti laiku. Netrukus po starto visos 6 VO65 jachtų komandos pateko į itin silpno vėjo zoną, kur ieškoti škvalų teko net užkėlus vieną įgulos narį į stiebo viršūnę, mat nuo ten geriausiai matosi, dėl stipresnių škvaliukų raibuliuojančios vandens paviršiaus vietos. Silpno vėjo sąlygose visa komandos koncentracija buvo skirta geriausių taktinių sprendimų paieškoms, kas leistų atsikovoti po gero starto vėliau distancijoje prarastas pozicijas. „Medžiojom škvalus. Kaip ir priartėjom prie „Viva Mexico“ komandos, tačiau, sakykim, pritrūko sėkmės. Nepaisant to, tikrai džiugu, kad turėjom labai aiškų planą ir jo laikėmės, visi žinojo ką daryti, po šiandienos žinom ir ką dar galime padaryti geriau“, – po finišo dalinosi komandos narys Domantas Juškevičius. Silpnas vėjas lėmė ir netikėtą pirmųjų lenktynių pabaigą. Stipriai į priekį nuo visų atsiplėšusi Lenkijos „WindWhisper“ įgula finišo liniją kirto pirma ir gavo daugiausiai – 6 taškus. Visos kitos komandos nefinišavo – lenktynės dėl silpno vėjo buvo nutrauktos. Pagal varžybų taisykles, kitos komandos finišą pasiekti turėjo ne vėliau nei po 15 minučių nuo pirmosios komandos, kad jų rezultatas būtų įskaitytas. Deja, dėl vis labiau silpnėjančio vėjo, visos komandos „užstrigo“ distancijoje ir nespėjo į nustatytą laiko limitą. Iš viso „The Ocean Race“ VO65 jachtų įskaitoje Lietuvos „Ambersail 2“ varžosi su dar penkiomis komandomis: portugalų „Mirpuri foundation racing team“ (kpt. Antonio Fontes), Meksikos „Viva Mexica“ (kpt. Erik Brockmann), Lenkijos „Windwhisper Racing Team“ (kpt. Pablo Arrate), Austrijos ir Italijos „Austrian Ocean Racing – Team Genova“ (kpt. Gerwin Jansen), Olandijos „Team Jajo“ (kpt. Jelmer van Beek). „In-Port Race“ lenktynių rezultatai skaičiuosis į atskirą įskaitą nei ilgųjų „The Ocean Race VO65 Sprint Cup“ etapų rezultatai, tačiau jei ilgųjų etapų įskaitoje tarp komandų būtų lygiosios, jos būtų sprendžiamos tos komandos naudai, kuri užims aukštesnę vietą „In-Port Race“ lenktynėse. Iš viso VO65 komandos startuos keturiose „In- Port Race“ lenktynėse skirtinguose regatos uostuose. Pirmojo ilgojo „The Ocean Race“ etapo (Alikantė-Žaliasis Kyšulys) startas – sausio 15 dieną.
|