l, d F Y H:i |
- Iš „Kuršių marių regatos“ Klaipėdos etapo sugrįžusios komandos: „Ten buvo šalta, balta ir baisu“
Sekmadienį Baltijos jūroje ties Klaipėda, vėjui gūsiuose siekiant net iki 28 mazgų (apie 14 m/s) greičio, įvyko pirmasis legendinės „Kuršių marių regatos“ etapas, iš kurio net šešios mažesnės jachtos grįžo pasitraukusios iš lenktynių. Didžiosios jachtos finišo liniją sugebėjo kirsti visos, tačiau patvirtino, kad sąlygos jūroje pirmojo etapo metu buvo arti ekstremalių. („Kuršių marių regatos“ Klaipėdos etapas, 2023, nuotr. aut. Domas Rimeika)
Su ekstremaliais iššūkiais susidūrė mažesnės sportinės jachtos „RS 2880“ klasės jachta „Levante“ (kpt. Mindaugas Baltrūnas) į krantą grįžo sulaužyta priekine laivo dalimi, padedančia buriuoti su pavėjine bure – bušpritu. „Papuolėmė į žiaurų bročingą (kai jachta vėjo guldoma ant šono), gavom didelį škvalą ir nesugebėjom su juo susitvarkyti. Ten, jūroje, šiandien šlapia, balta ir baisu. Kai išsikėlėm pavėjinę burę, visų akys buvo ant kaktos, greičio rekordus mušėm. Iš tiesų, tai – labai smagios sąlygos, tik gaila mūsų mylimos laivės“, – nesuvaidintom emocijom po finišo dalinosi komandos vairininkas Benas Martišauskis. Nepaisant laivo pažeidimų, pasak jo, viską iki antrojo etapo starto komanda susitvarkyti spės ir tikrai jame startuos. „Viskas, pas mus jau atvažiuoja naujas bušpritas. Dedam naują ir rytoj startuojam. Viską susitvarkysim ir susidėliosim. Pažiūrėkit – pas mus komandoje „žvėrys“, jiems niekas ne kliūtis“, – optimizmo po sunkios dienos neprarado buriuotojas. Tiesa daliai mažesniųjų laivų įgulų į krantą anksčiau laiko teko grįžti ne dėl techninių nesklandumų, o dėl kitokių jūrinių iššūkių, pavyzdžiui, tokių, kaip dėl didelių ir suveltų Baltijos bangų komandą užpuolusios jūrligės. „Kai tau jūrligė – dangus su žeme maišosi, veidas baltas, kibiras tarp rankyčių ir skrandžio turinys – žuvytėm. Mes turim naują laivą, naują įgulą, naują projektą. Tokiose sąlygose, kai yra jūra, kai nėra patirties, kai viskas šviežia, svarbiausia yra saugumas. Kadangi vienas iš įgulos narių jautė stiprius jūrligės simptomus, nesijautė saugiai, nusprendėm grįžti į krantą“, – sudėtingais sprendimais dalinosi jachtos „Raganosis“ vairininkas Andrius Ramonaitis. Tiesa, daugiau patirties tokiomis sąlygomis turinčios įgulos į krantą grįžo patenkintos didelių greičių ir ekstremalių įspūdžių lenktynine diena. Praėjusiais metais pirmąją vietą „Platu 25“ grupėje bei „Bang & Olufsen“ Sportinių jachtų įskaitos taurę iškovojusi jachtos „Orbitos“ (kpt. Tadas Žižys) komanda finišo liniją savo grupėje vėl kirto pirma ir žada šiemet vėl kovoti tiek dėl pirmos grupinės vietos, tiek dėl Sportinių jachtų taurės. „RS 280“ jachtų klasėje po pirmojo etapo pirmauja jachta „Barta“ (kpt. Linas Felenderis). Dalis didžiųjų jachtų vandenį iš laivų vidaus sėmė kibirais „Bang & Olufsen“ Didžiųjų jachtų įskaitos komandos finišo liniją sėkmingai kirto visos, tačiau šlapių ir vėjuotų įspūdžių taip pat nestokojo – ne viena dėl stipraus vėjo susidūrė su techninėmis problemomis plyšus vienai burei ar bures valdančiai virvei, lūžus kitam inventoriui. Taip pat, pasak buriuotojų dėl didelės bangos, nemažai kas į jachtos vidų prisėmė vandens – leidžiant bures per liuką, į vidų papuldavo ištisi kibirai jūros vandens. Šioje įskaitoje ORC 1 grupėje pirmieji finišo liniją kirto jachtos „Rhino“ (kpt. Saulius Pajarskas) įgula, ORC 2 grupėje – jachtos „Prus Primo“ (kpt. Gintaras Chomentauskas) įgula. Praėjusiais metais „Bang & Olufsen“ Didžiųjų jachtų įskaitos taurę bei pirmąją vietą ORC 1 grupėje iškovojusi jachtos „Arabela-Auga“ įgula po pirmojo etapo užima trečiąją vietą. Pasak buriuotojų, nors pagal prognozę pirmąją dieną buvo žadamas vidutinis, iki 20 mazgų (iki 10 m/s) vėjas, kone visoje distancijoje vyravo stipresnis nei 20 mazgų vėjas, kuris gūsiuose pasiekdavo net iki 28 mazgų (apie 14 m/s). Prie didelių jėgų iššūkius kėlė ir suvelta, neritminga bei pakankamai didelė jūros banga. Antrasis „Kuršių marių regatos“ etapas truks net iki 12 valandų Antrasis, „Gamtos ateities“ vardo regatos etapas startuoja jau šiandien, liepos 24 dieną. Tai bus ilgiausias, net iki 12 val. truksiantis navigacinis jūrinis etapas, pareikalausiantis iš komandų didelės ištvermės ir meistriškumo. Komandos lenktyniaus Baltijos jūroje ties Klaipėda bei Palanga. Pasak vyriausiojo regatos teisėjo, Madis Ausman, kadangi distancija sudėliota taip, kad ženklą ties Palanga komandos apsukinės netoli kranto, šio miesto gyventojai bei svečiai popiet nuo Palangos tilto galės stebėti distancijoje varžybaujančias jachtas. „Kuršių marių regata“ yra nuo 1954 metų rengiamas, didžiausias ir giliausias tradicijas turintis buriuotojiškas renginys Lietuvoje. Šiemet regatoje dalyviai susirungs 5 skirtinguose etapuose Baltijos jūroje ir Kuršių mariose. Regatos lenktynės vyks liepos 23-29 dienomis Smiltynėje ir Nidoje. Rezultatus galima sekti čia. |