l, d F Y H:i |
- Kova su šiukšlėmis iš artėjantis štilius Kas 37 sekundes – nauja plastiko šiukšlė. Tokį vidurkį išvedė trečiajame regatos aplink pasaulį „Volvo Ocean Race“ etape lenktyniaujančios olandų komandos „Team Brunel“ reporteris olandas Stefanas Coppersas. Indijos vandenyno Šiaurinės pakrantės vandenis jis praminė „plastiko sriuba“. Buriuotojus neramina ne tik žala vandenyno ekosistemai. Šiukšlės gali turėti rimtos įtakos komandos rezultatams. Kai visi varžovai lenktyniauja identiškomis jachtomis, o nuplaukę tūkstančius mylių finišą pasiekia minučių skirtumu, bet koks greičio praradimas pakeliui gali tapti lemtingu.
„Pasigavus ant kylio kokį maišą, laivo greitis sumažėja apie 0,2 mazgo. Tai iš pradžių nelabai jaučiasi, bet ilgalaikėje perspektyvoje blogina rezultatus. Tai pastebėję, turime stabdyti jachtą, o kažkas iš komandos turi nerti po laivu ir šiukšlę nukrapštyti“, – aiškino Rokas Milevičius, pirmasis ir kol kas vienintelis „Volvo Ocean Race“ lenktyniaujantis lietuvis buriuotojas. Paprastai po laivu neria jauniausias įgulos narys. „Team Brunel“ komandoje tai – dvidešimt šešerių belgas Louis Balcaenas. Tiesa, prieš savaitę nuo propelerio jam teko nukabinti ne šiukšlę, o ten įsitaisiusią stambaus vyriško riešo pločio jūros gyvatę. Tačiau yra ir džiugių žinių. Kol Rokas atvirame vandenyne galynėjasi su stichija, Lietuvoje jis paskelbtas geriausiu 2014 metų buriuotoju. Atskriejusi naujiena apie apdovanojimą nudžiugino visą „Team Brunel“ įgulą. Pasak komandos kapitono Bouwe Bekkingo, nuo šiol į tituluotą į R. Milevičių komandos draugai kreipiasi nebe „Rokiu“, o „roko žvaigžde“. Vis tik ant „Team Brunel“ denio atsipalaidavimo maža – komanda rengiasi ruožui be vėjo. Kapitonas įspėjo, kad pasiekti Malakos sąsiaurį gali užtrukti 9 dienas, o jį praplaukus liks dar maždaug 5 dienos prieš vėją iki Kinijos. Dėl to visai įgulai duotas įsakymas taupyti kurą – geriamą vandenį galima gaminti tik nustatytomis valandomis, kajutėje negalima įjungti oro ventiliatorių, taip pat – dar mažiau galimybių prisijungti prie interneto. „Pastarąsias paras viskas klojosi puikiai – laivas judėjo be sustojimo. Deja, netrukus šis vėjas pasibaigs. Prognozė rodo, kad mūsų laukia bevėjė zona, gali būti, jog iki Singapūro judėsime lėtai… Tikėkimės, prognozė meluoja, ir gausime vietinių škvaliukų, kurie padės sutrumpint šį atstumą“, – tikisi R. Milevičius. „Nebus vėjo, nebus ir ramybės. Kadangi visos komandos labai stiprios, o laivai sukonstruoti vienodai, priešininkai lipa vienas kitam ant kulnų, tampa sunku įgyti didelį pranašumą, atsiranda psichologinė įtampa“, – komentavo lenktynes atidžiai sekantis Roko tėvas, buriavimo treneris Marius Milevičius. Jau kurį laiką „Team Brunel“ plaukia antri ir vis bando pasivyti pirmaujančią kinų komandą „Dongfeng“ – vieną iš pagrindinių varžovų. Kol kas atrodo, kad pastarieji yra padarę mažiausiai klaidų. O buriavime kuo mažiau klaidų, tuo didesnė galimybė pirmauti. Nors nuo pirmųjų gretų „Team Brunel“ skiria 42 jūrmylės, įgula nusiteikusi kovoti iki galo. „Gyvenimas būtų apgailėtinas, jei džiaugtumėmės tik tada, kai pirmaujame. Vis dėlto, kas nugalėtojas, bus aišku tik finišavus“, – pasiduoti net neketina navigatorius australas Andrew Cape. „Volvo Ocean Race“ jachtų lenktynių aplink pasaulį trečiojo etapo startas duodas sausio 3 d. Abu Dabio (JAE) uoste. Artimiausias flotilės tikslas – Sanja uostas Kinijoje, kurį, planuojama, flotilė pasieks apie sausio 26 d. Iš viso trečiajame etape varžovai turės įveikti 4.670 jūrmylių (apie 8.600 km) distanciją, šiuo metu jau įveikta maždaug pusė. Flotilė jau praplaukė Šri Lanką ir artėja prie Šiaurės Vakarų Sumatros, didžiausios Indonezijai priklausančios salos. „Volvo Ocean Race“ yra aukščiausio lygio buriavimo profesionalų lenktynės aplink pasaulį. Spalio pradžioje startavusi regata truks iki kitų metų liepos. Iš viso devynis etapus turintis maršrutas driekiasi beveik 40 tūkst. jūrmylių (72 tūkst. km). |